انتشار دستورالعمل مدون برای حمایت از بیماران دیابتی در مدارس انگلیس

 2 می سال 2014- دولت انگلیس قوانین جدیدی برای حمایت از کودکان بیمار نظیر بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 در مدارس منتشر کرد.

درطی چند سال گذشته مواردی از مشکلاتی که کودکان مبتلابه دیابت نوع 1 و خانواده هایشان در مدارس با آن مواجه بودند ثبت شد و گزارش گردید: از عدم ثبت نام کودکان تا مرخصی های مکرر والدین  برای نظارت و مدیریت  بیماری  کودکشان در زمان  مدرسه، نرفتن کودکان به اردوی مدرسه  و از دست دادن بخش های مهمی از تحصیلاتشان.

در دستورالعمل جدید با نام "حمایت از دانش آموزان مبتلا به بیماری درمدارس" قوانینی برای حمایت از شاگردان مبتلا به بیماری وضع شده است که شامل قوانین مقتضی در مدارس و همچنین نقش  و مسئولیت دانش آموزان، والدین، متخصصین حرفه ای سلامت و  اولیای  امور در مدارس است.

 در میان فهرست مواردی که در دستورالعمل موجود ذکر شده است، نکات کلیدی  به شرح  زیرند:

·        تمام مدارس باید سیاستی برای شرایط پزشکی وضع کنند که بطور منظم بازنگری شده و قابل دسترس برای والدین  و مسئولین مدرسه باشد.

·        داروها و کیت های آزمایش قندخون باید بسادگی دراختیار کودکان مبتلا به دیابت  قرار گیرد همچنین این امکانات درحین سفرهایی که توسط مدارس تدارک  دیده می شود دراختیار دانش آموزان مبتلا به دیابت نوع 1 قرار گیرد.

·        کودکانی که نیاز به تزریق انسولین یا مدیریت دیابت دارند باید ازطرف مدرسه حمایت کافی شوند.

·        معلمین  و مسئولین مدرسه  باید از نیازهای پزشکی دانش آموزان مطلع باشند و در موارد مورد نیاز مانند هیپوگلایسمی قادر به کمک به دانش آموز باشند.

خیریه ی دیابت انگلستان با دولت و مدارس برای اطمینان از انجام قوانین جدید بطور موثر همکاری می کند. امید است قوانین ویژه ای  برای حمایت از بیماران مبتلا به دیابت درمدارس کشورمان وضع  و اجرا شود.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2014/may/government-publishes-statutory-guidance-on-support-for-diabetes-in-schools-94491596.html

سرپرست مترجمین: ماندانا فرخی نیا